Saturday 27 October 2012

2ª sessió: els tres aprenentatges de la competència digital

Per poder gaudir de la potencialitat d'una eina tecnològica com la PDI, cal avançar en tres fronts complementaris:
  1. Conèixer el maquinari de la PDI i saber com fer-ne ús.
  2. Coneixer el software associat a la PDI, Smart Notebook, que ens permet construir sessions d'aula i utilitzar recursos disponibles a la xarxa amb aquest format. 
  3. Anar coneixent i dominant els recursos Web 2.0 d'Internet que es poden fer servir amb la PDI.
Per tant, al llarg d'aquest curs treballarem en cada sessió algun aspecte relacionat amb cadascuna d'aquestes vessants. També inclourem dos apartats més pràctics:

     4.  Un exemple d'edició "pas a pas" d'una activitat concreta.
     5.  Un altre amb un vídeo de bones pràctiques amb la PDI

COMPARTIM RECURSOS
Per altra banda, seria interessant que els seguidors d'aquest curs compartiu les vostres creacions amb Smart Notebook. Per fer-ho, podeu enviar-me l'arxiu al correu jbermudez@escolasadako.com, i el trobareu compartit a l'apartat Notebook a SAK del Wiki del curs.
......................................................
2ª SESSIÓ
.
Calibrar la pissarra digital és una tasca que cal fer sempre que la posició del punter o del dit a la pissarra no coincideixi amb la fletxa del ratolí. Aquesta tasca la poden fer els mateixos alumnes cada denatí.





Els "objectes" en Notebook i el menú d'accions
Un objecte pot ser un text que hem escrit, una imatge o una forma geomàtrica que hem dibuixat en la pantalla. Sobre aquest objectes podem fer diverses operacions:



Fer puzzles interactius personalitzats 
L'aplicació Jigsaw Planet ens permet fer puzles amb qualsevol imatge. Podem escollir el número de peces del puzle, la forma de cadascuna i visualitzar en qualsevol moment la imatge que es vol construir. Les peces del puzle llisquen per la superfície de la pdi, oferint una interactivitat molt interessant per els més petits:

 

Fem una activitat de descobrir parelles 

 

"30 idees per usar la PDI"

No comments:

Post a Comment